wtorek, 31 stycznia 2017

Kempingi w okolicy antycznej Olimpii - ocena bardzo subiektywna

W okolicach antycznej Olimpii nie jest trudno znaleźć przyzwoity kemping. O dwóch znajdujących się w bezpośredniej bliskości miasteczka już pisaliśmy na stronie OLIMPIA – PRZYDATNE INFORMACJE. Ich standard jest jednak dla nas niewiadomą, ponieważ zdecydowaliśmy się spędzić noc blisko plaży. Z antycznej Olimpii do wybrzeża jest niecałe czterdzieści kilometrów.

Czy rezerwować miejsce na kempingu? My tego w zasadzie nie robimy. W ciągu ostatnich kilku lat tylko dwa razy odmówiono nam zakwaterowania z powodu braku miejsc. W obu wypadkach wynikało to – naszym zdaniem – z wygodnictwa i niechęci obsługi, a nie z faktycznego braku kawałka placu do postawienia samochodu. Trzeba jednak podkreślić, że podróżujemy zazwyczaj poza sezonem, co znacznie ułatwia znalezienie niedrogiego noclegu. W wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach, w sezonie, rezerwacja może być niezbędna jeśli chce się mieć spokojną głowę.

Po opuszczeniu Olimpii zorientowaliśmy się, że w okolicach Killini przeszła trąba powietrzna...

... zniszczyła ludziom domy...
... i zalała wodą wjazd na kemping Melissa

Oto kilka kempingów leżących na wybrzeżu niedaleko antycznej Olimpii:

KEMPING MELISSA:

email: camping_melissa@yahoo.gr
Tel. 26230 95213 – 95452
Fax.26230 95453

Tam planowaliśmy spędzić noc. Wielokrotnie wymienialiśmy informacje mailowe z zarządcą tego kempingu. Pan Stathis Pantazis zawsze szybko, chętnie i wyczerpująco odpowiadał na nasze pytania. Niestety, mimo usilnych starań i dużej determinacji podczas jazdy po zawalonych drzewami drogach, nie dotarliśmy na ten kemping. Poczciwy Zeus, który nas przed potężną trąbą powietrzną, jaka tego dnia przeszła nad zachodnim wybrzeżem Peloponezu ochronił, w kwestii nadmorskich wiosek zupełnie zawiódł. Stojąc jednak w samochodowym korku przed zalaną bramą wjazdową kempingu Melissa, rozmawialiśmy z Polakami spędzającymi w tym miejscu wakacje. Wszyscy chwalili warunki, a przede wszystkim ceny. Opierając się więc na opiniach rodaków – polecamy, chociaż my pojechaliśmy szukać mniej mokrego miejsca.

Kamping Melissa leży niedaleko miejscowości Kastro, około 5 kilometrów na południe od Killini.

Jest czynny od 1 kwietnia do 31 października.

Strona internetowa kempingu Melissa jest niespecjalna, nie zawiera naszym zdaniem dostatecznej porcji niezbędnych informacji. Napisałam jednak maila do zarządcy i otrzymałam aktualny cennik. Oto on:

CENNIK NA

Współżędne: 37°50'17"N 21°7'46"E
Telefon : (+30) 26230 96211 – 41074

e-mail: info@camping-aginara.gr

Położony niedaleko miejscowości Glifa, ma ładne plaże.

Zdjęcia na stronie internetowej są piękne, ale trzeba pamiętać, że to tylko zdjęcia. Wielokrotnie w czasie naszych podróży – także w Grecji – byliśmy rozczarowani widząc różnicę (naprawdę dużą) między tym co pokazywano w Internecie, a co zobaczyliśmy w rzeczywistości.

Zarządcy greckich kempingów często nie podają na swoich stronach internetowych cen, ani miesięcy w jakich obiekt jest czynny. Dlatego jeszcze raz doradzamy kontakt mailowy z kempingiem. Warto też  zapoznać się z  opiniami osób, które tam były.

KEMPING IONION BEACH

e-mail: ionionfl@otenet.gr

Τel: 0030-26230-96828

Fax: 0030-26230-96138

Położony jest niedaleko kempingu Aginara.

Strona internetowa trochę chaotyczna i mało ciekawa.

Koszty pobytu – sądząc z zeszłorocznych cen - nie są małe. Nasz pobyt kosztowałby niewiele ponad dwadzieścia Euro za dwie osoby, samochód i energię elektryczną. Biorąc jednak pod uwagę nasze doświadczenia - a spaliśmy w Grecji na wielu kempingach - ceny na Ionion Beach nie odbiegają specjalnie od cen wielu innych, nadmorskich, greckich kempingów.

KEMPING PARADISE

Port rybacki w Palouki

Adres: Palouki Ilia Peloponnese PO BOX 27200 Greece
Telefon: +30 2622028840, +30 2622022721

Położony bardziej na południe od wymienionych wyżej, w okolicy miejscowości Amaliada. Byliśmy tam szukając miejsca na nocleg. Sprawiał wrażenie „zagraconego” i „zabałaganionego”, nie bardzo przypominał też miejsce przedstawione na zdjęciach w Internecie. Była druga połowa września, więc może to tylko efekt końca sezonu. Długo też nie mogliśmy znaleźć nikogo odpowiedzialnego za zakwaterowanie turystów. Gdy wreszcie stosowna osoba do nas podeszła byliśmy zdecydowani jechać dalej.
Wszystko to są jednak nasze subiektywne odczucia, więc może warto tam zajrzeć, zwłaszcza, że plaże w Palouki są ładne, szerokie, piaszczyste.  Cen nie sprawdzaliśmy.

KAMPING PALOUKI

Nasze miejsce na kempingu Palouki

Adres: Amaliada Peloponez Grecja
Telefon: +30 26220 24942
Faks: +30 26220 24943

Spędziliśmy na nim w ubiegłym roku noc. Dobrze przygotowany na przyjęcie turystów, przylegający do bardzo ładnej piaszczystej, plaży. Każdy kto był w Grecji wie, że to rzadka zaleta.

Plaża przy kempingu Palouki
Miejscowość Palouki to malutki, bardzo przyjemny, rybacki porcik i wioska. Jeśli jednak ktoś liczy na coś więcej poza kempingowymi restauracjami (kemping Paradiso jest obok), to się zawiedzie. Zwłaszcza poza sezonem.
Place biwakowe są pooddzielane krzewami. Przy każdym jest (przy naszym było) ujęcie wody i elektryczność.
Zarządcy kempingu, na stronie internetowej zapewniają, że przyjmują turystów z psami, co dla wielu osób jest pewnie ważną informacją. Można jednak na tej samej stronie przeczytać, że WiFi jest dostępne na większości kempingowych miejsc, tymczasem w zeszłym roku WiFi było tylko w recepcji. To kłopot, zwłaszcza dla blogerów.

Greckie kutry w porcie rybackim w Palouki
Łazienki, toalety są nowoczesne i czyste. Wszystkie zlokalizowane w okolicy recepcji, a to oznacza, że osoby biwakujące przy plaży muszą przejść przez cały teren by się tam dostać. To samo dotyczy kuchni.
I ostatnia, chyba najważniejsza sprawa – ceny. Kemping jest drogi. Poza sezonem za dwie osoby, samochód  i prąd zapłaciliśmy 26 Euro. Był to najdroższy kemping na jakim podczas naszej greckiej wyprawy spaliśmy, a wcale nie najlepszy.